עקרונות העיצוב המודרניים

עיצוב פנים מודרני הינו מושג מקצועי מעולמות האדריכלות ועיצוב הפנים, המבוסס על עקרונות עיצוב שונים המאפיינים את רוח התקופה בה אנו חיים, כאשר עיצוב בסגנון מודרני מתייחס לכל סוגי החללים בהם נדרשות עבודות תכנון אדריכלי ועיצוב פנים, לרבות, עיצוב דירות ובתים פרטיים, עיצוב משרדים, עיצוב בתי עסק וכדומה.

עקרונות העיצוב המודרני

עיצוב מודרני למבנים וחללי פנים, משלב בתוכו חשיבה מערכתית על כל תשתיות המבנה משלב התכנון האדריכלי ועד לעיצוב חללי הפנים. יחד עם זאת, חשוב לציין שבחלק מהמקרים, עיצוב וילות או עיצוב דירות, משרדים וכדומה, הינו תהליך המתייחס אך ורק לעיצוב פנים החלל במסגרתו ניתן לשלב אי-אילו שינויים אדריכליים בתוך המבנה.
אף על פי שקיים הבדל מהותי בין עיצוב בתים פרטיים ודירות מגורים לבין עיצוב משרדים, חנויות ובתי עסק, עקרונות העיצוב המודרני, חלים על כל הליך עיצובי כזה או אחר, כאשר בין יתר העקרונות המרכזיים והנפוצים בתחום העיצוב המודרני תוכלו למצוא:
• מחשבה יתרה על צרכי השימוש במרחב והתאמתו המלאה לצרכי המחייה היומיומית ו/או העבודה השוטפת
• שימוש בחומרי גלם שונים שמצד אחד מבטיחים לכם עמידות לאורך זמן ומצד שני אינם מחייבים אתכם לפעולות תחזוקה תדירות
• שימוש מושכל במקורות אנרגיה טבעיים ומתחדשים כגון אנרגיה סולארית, מחזור מי גשמים לטובת השקיה וכדומה
• ניצול השטח באופן מקסימאלי תוך מציאת פתרונות אחסון נאותים ומתקדמים
• הקפדה יתרה על שימוש במקורות תאורה טבעיים תוך הגדלת שטח פתחי כניסת האור והאוורור לשטח הדירה, הבית או המשרד
• תכנון תשתיות מודרני תוך שימוש בקופסאות חכמות המצויות בתוך המבנה ובכך למעשה מייתרים בין היתר את נושא העברת כבלים לצרכי תשתית בתוך המבנה
• שימוש בטכנולוגיות "הבית החכם" המאפשרות לכם ליהנות מחיסכון מתמשך בחשמל ומקורות אנרגיה

תכנון מקדים באמצעות משרד אדריכלות ועיצוב פנים

עד לפני מספר שנים, נהוג היה לעשות הפרדה בין התכנון האדריכלי של הבית, הדירה, המשרד וכדומה, לבין מלאכת עיצוב פנים החלל. כיום, באמצעות תכנון מקדים המיושם על ידי משרדי אדריכלות ועיצוב פנים, יאפשרו לכם לשקלל את צרכי המחייה העתידים כבר בשלבי התכנון האדריכלי וזאת תוך כדי יישום תפיסות עיצוביות שונות המותאמות לסגנון חייכם וטעמכם העיצובי.
השילוב בין תכנון אדריכלי לעיצוב פנים, מעמיד לרשותכם קשת רחבה של אפשרויות עיצוב אותן ניתן להתאים לכל סגנון חיים ולכל מטרת שימוש בשטח המבנה, בין אם מדובר בדירת מגורים או בית מגורים פרטי ובין אם מדובר במשרד, חנות או כל בית עסק אחר.
אפשרויות העיצוב השונות העומדות לרשותכם במסגרת שילוב תכנוני מקדים של הצד האדריכלי והצד העיצובי, ניתנות להתאמה פרטנית לכל אחד ואחת מביניכם בהתאם לכל דרישה או חלום כזה או אחר שיש לכם בנוגע לבית חלומותיכם או למשרד האידיאלי ביותר עבורכם.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד