שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה. פרקטים לבית, הפכו לטרנד עיצובי פופולארי בבתים רבים ולפיכך, כדאי לדעת כיצד לשלב אותם באופן המתאים ביותר

דירות, בתים ועיצובים

הנראות החיצונית הפכה בעידן שלנו לאלמנט בעל השפעה רבה, כאשר צבעים וסגנונות עיצוביים שונים, מעוררים בנו תחושות ורגשות שונים. בהתאם לכך, עולם העיצוב פורח ומשגשג, כשהאפשרויות הרבות מאפשרות לנו ליצור ולהעניק לכל דירה ובית מראה מעוצב ומסוגנן, כפרי, מודרני, או שילוב של טעמים אישיים אחרים.

עיצוב דירות, או עיצוב בתים פרטיים, הפך לתהליך נפוץ ופופולארי במיוחד, כשהשילוב עם תהליכי עיצוב פנים מודרני מתקדמים, מצליח לשדרג ולהתאים כל חלל לחלומות העיצוביים שלנו וליצור את האווירה הביתית והחמימה הרצויה.

מה ההבדל בין סוגי הפרקטים השונים?

מקורו של טרנד הפרקטים עוד באירופה, כשלאורך שנים רבות הוא משמש כסמל סטאטוס לעושר וכבוד. אמנם גם כיום ישנם סוגי פרקטים הנחשבים ליקרים, בעיקר אלו העשויים מעץ מלא, אך קיימים גם סוגים נוספים זולים יותר, אשר הפכו את השימוש בפרקט לנפוץ ופופולארי אצל משפחות ישראליות רבות.

השימוש בפרקט בתהליך עיצוב הבית הוא לריצוף חדרי הבית השונים ומטבע הדברים, מדובר באלמנט נרחב המושך את העין. לפיכך, בבחירה של פרקטים חשוב לבצע התאמה מושלמת ונעימה לעין בין הפרקט לבין קו העיצוב הכללי, אך לפני כן כדאי שנכיר את שני סוגי הפרקטים העיקריים:

  • פרקט עץ מלא – מורכב מקורות עץ אמיתיות (אלון, דובדבן ובוק נחשבים לאיכותיים ופופולאריים במיוחד), הנחשבות ליקרות במיוחד.
  • פרקט למינציה – אלטרנטיבה זולה יותר לקורות העץ היקרות, שהפכה במהרה למועדפת על ישראלים רבים. פרקט זה מיוצר באופן תעשייתי, כשהוא מורכב ממשטחי סיבי עץ דחוסים ומעליהם הדפסים שונים המחקים טקסטורה של עץ.

בחירת סוג הפרקט בהתאמה לעיצוב הבית

כאמור, ריצוף הבית מהווה אלמנט בולט ועיקרי בכל חלל וחדר שהוא נמצא, במיוחד כשמדובר בריצוף מסוג פרקט, בעל הצורה המיוחדת והנעימה לעין. לפיכך, חשוב להתאים את הפרקט, הן מבחינת הסוג והן מבחינת הצבע, לקו העיצוב הכללי של הבית, כך שישתלב בצורה הרמונית ונעימה לעין עם הצבעים והפריטים השונים הנמצאים באותו החלל.

השלב הראשון בהתאמת הפרקט לעיצוב הבית הוא בחירת סוג הפרקט. בשלב זה כדאי לקחת בחשבון כי פרקט מעץ מלא נחשב לעמיד ביותר, בעוד שאת פרקט הלמינציה סביר להניח שתצטרכו להחליף כל כמה שנים.

התאמת צבעי הפרקט

לאחר שהחלטנו על סוג הפרקט המתאים ביותר עבורנו, ניתן לעבור לשלב בחירת הצבע, או במקרה של למינציה – ההדפס. פרקט עץ יוצר מראה מהודר, כשניתן לצבוע אותו ולהעניק לו גוונים מיוחדים והוא מתאים לרוב לחלל הסלון. לעומתו, ההדפס של פרקט הלמינציה אינו ניתן להחלפה ולכן כדאי להקדיש תשומת לב לבחירה המתאימה, כשלמעשה הוא מתאים לכל חללי הבית.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד