אדריכלים או מעצבי פנים?

מה ההבדל ולמי פונים לפני הבנייה והשיפוץ של הבית

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט. התשובה לה פשוטה מאוד ולמעשה תלויה בסוג השיפוץ הרצוי וברמת הטיפול הנדרש במבנה. אז מה ההבדל בין אדריכלים ומעצבי פנים, ואיך נדע מי מהם יכול ללוות את הבנייה והשיפוץ שלנו? בואו נבדוק.

 

אדריכלים ושינויים מבניים

אדריכלים הם בוגרי תואר אקדמי באדריכלות והם בעלי המקצוע היחידים שרשאים על פי חוק לטפל במבנה – לבנות, לשפץ, להרוס ולשנות. האדריכלים מוסמכים לתכנן ולבנות מבנים יש מאין כלומר ממסד עד הטפחות. האדריכלים גם מורשים להרוס מבנים, לשפץ מבנים ולהוסיף מבנים למבנים קיימים. הם הסמכות היחידה שמורשית להגיש תוכניות אדריכליות לרשות המקומית, לבקש ולקבל היתרי בנייה ולתת דין וחשבון לוועדת ההיתרים בכל הנוגע לבנייה המתוכננת. אדריכלים יכולים ומורשים לעסוק גם בעיצוב פנים המבנה לאחר סיום הליך הבנייה או השיפוץ, ורבים מהם אכן עוסקים בכך. אולם מעצבי פנים הם בעלי ההתמקצעות הספציפית והם מומחים בעיצוב פנים הבית ובהשלמת המראה שלו.

מעצבי פנים לפיניש המושלם

למעצבי פנים תעודה מקצועית או השכלה אקדמית בתחום עיצוב פנים. מעצבי פנים יודעים ומורשים לתכנן שיפוצים במבנה קיים ובלבד שאינם כוללים שינויים מבניים. תכנון שיפוצים כולל ביצוע שינויים במערכות החשמל, התאורה האינסטלציה ומיזוג האוויר, בחירת ריצוף ואריחים וכן ריהוט ואבזור הבית. מעצבי פנים יכולים להעריך כמה זמן יימשך השיפוץ ומה תהיה עלותו הכוללת. הם יעבדו בשיתוף פעולה מלא עם בעלי הבית ויעצבו את הבית בהתאמה מלאה לרצונותיהם, חלומותיהם ושאיפותיהם. מעצבי הפנים ייתנו לבית החדש או המשופץ את הליטוש ואת המראה הסופי ולמעשה יכינו אותו למגורים.

עיצוב נוף להשלמת מראה הבית

עיצוב נוף הוא חלק נוסף ובלתי נפרד מבניית הבית או משיפוצו, והוא חשוב מאוד להשלמת מראה הבית בכללותו. גם כאן ובכל הקשור להקמה, תכנון ועיצוב גינות אפשר להיעזר באדריכלים המתמחים בעיצוב נוף וכן במעצבי נוף – גננים מומחים, מנוסים ומקצועיים. אם מדובר בבית חדש שנבנה מהיסוד, אפשר ורצוי ששני בעלי המקצוע – האדריכלים ומעצבי הנוף – יעבדו בשיתוף פעולה למן ההתחלה ויתכננו את החזות החיצונית של הבית במקביל לתכנון חזותו הפנימית.

סוף בנייה במחשבה תחילה

בין אם אתם בונים בית חדש ובין אם אתם משפצים בית קיים, כדאי ורצוי שכל בעלי המקצוע – האדריכלים, מעצבי הפנים ומעצבי הנוף – יעבדו בשיתוף פעולה מלא אחד עם השני ובתיאום מרבי אתכם, בעלי הבית. חשוב שבעלי המקצוע יבינו מכם מה חשוב לכם, יצעדו יחד אתכם לכל אורך המסע עד להשלמת תהליך הבנייה, השיפוץ והחידוש ויגשימו לכם את כל החלומות לשביעות רצונכם המלאה.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד