כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

איך לשלב נכון בין עיצוב פנים ובין עיצוב הנוף

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו. בית המעוצב היטב הוא בית שמכניס את הגינה פנימה, כלומר הוא הופך את הנוף למוטיב העיצובי העיקרי שלו. גינה המעוצבת היטב היא גינה שמוציאה את הבית החוצה, כלומר היא מרחיבה את חדרי המגורים ואזורי הפנאי ומוסיפה להם. אז איך זה עובד? איך אפשר לשלב נכון בין עיצוב הפנים של הבית ועיצוב הנוף ולקבל מראה מושלם? פשוט מאוד – משתפים את הטבע בעיצוב.

כשהטבע שותף לעיצוב הפנים

עיצוב פנים חכם יכניס את הטבע הביתה וייתן לו מקום של כבוד. חלונות גדולים ויפים גם מכניסים אור הביתה וגם מכניסים את הנוף. כשהעצים הגבוהים בחצר והשיחים המקיפים אותה נראים מכל פינה בבית, וכשיופיים של הפרחים הצבעוניים מעטר לא רק את הגינה אלא גם את חדרי הבית, הטבע הופך לחלק בלתי נפרד ממראה הבית ומהקו העיצובי שלו. חלון גדול שמוביל אל מרפסת המרוצפת בחיפוי עץ במראה טבעי, משלים את המראה הקלסי של הבית ותורם לאווירה הכפרית והשלווה שלו. כל קו עיצובי בבית – בין אם קלסי ובין אם מודרני, בין אם צעיר ושובב ובין אם סולידי – הכול ישתלב נפלא עם הגינה בחוץ ועם הטבע שמקשט אותה.

כשהגינה מוציאה את הבית החוצה

גינה חכמה היא לא רק גינה מעוצבת, מטופחת ושמורה היטב. היא גם גינה שמאפשרת לבני הבית לצאת החוצה ולעשות בה את כל מה שהם עושים בתוך הבית. מטבח חיצוני מאובזר במרפסת הגדולה יאפשר אירוח חיצוני נעים באווירה כפרית; ערסלים תלויים בין העצים הגבוהים יאפשרו תנומת צוהריים רגועה ומיטיבה; מסך טלוויזיה ענק שתלוי מתחת לפרגולת העץ וריהוט נוח ומפנק יאפשרו לכם להישאר בחוץ קרוב לפרחים ולצמחי המרפא וליהנות מבילוי נעים עם המשפחה והחברים. הגינה היא לא רק חלק בלתי נפרד מהבית, היא גם הַרְחבה שלו ומשמשת את בני הבית לאורך כל שעות היום ובכל ימות השנה.

גינה מטופחת להנאה מרבית

בניית בית חדש או שיפוץ בית קיים צריכים להיעשות תמיד בשיתוף פעולה מלא עם מעצבי הנוף. הקו העיצובי של הבית צריך להשלים את הקו העיצובי של החצרות ושל הגינה וההיפך. הסגנון העיצובי של הבית צריך להתחבר ולהשתלב עם מראה הגינה והסגנון שלה. גם הבית וגם הגינה משלימים זה את זה ומוסיפים זה לזה. גינה מטופחת ומטופלת היטב היא תנאי לשמירה על המראה העיצובי של הבית בכללותו. עיצוב הנוף לבדו אינו מספיק. יש לטפל בגינה ולטפח אותה באופן שוטף. פעולות בסיסיות כמו טיפול בדשא הטבעי או הסינתטי, גיזום עצים, טיפול בפרחים, בשיחים ובצמחי המרפא, טיפוח בריכת הנוי וטיפול בדגים ובצמחי המים – כל אלה הן פעולות חשובות והכרחיות ששומרות על מראה הבית בכללותו ועל יופיו. ככה זה כשהנוף הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית – עיצוב הפנים נעשה חלק מהחיים.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד