כל מה שצריך לדעת על עיצוב פנים בעת שיפוץ דירה

בשעה טובה החלטתם לשפץ את הבית, לערוך בו שינויים בכל סדר גודל שהוא. זה יכול להיות בגלל שיש לכם איזו שהיא בעיה משמעותית שמחייבת שיפוץ מאסיבי כמו בעיית צנרת, זה יכול להיות כי אתם רוצים להגדיל את הבית או לעשות שינויים לרגל הרחבת המשפחה, יכול להיות שזהו בית שזה עתה נקנה ואתם רוצים לעשות בו שינויים לפני שתיכנסו אליו ויכול להיות סתם כי אתם רוצים לשדרג ולשנות ובעיקר לעצב אחרת. שיפוץ בתים פרטיים כמו גם שיפוץ דירה בבניין הוא כאב ראש לא קטן, אך עם תכנון נכון ומקצועי הוא יכול לעבור בלי דרמות ובעיקר, כמו שמתכננים. עבודה עם מעצבי פנים בפרויקט כזה תהיה קריטית וצריך לשלב אותם כמה שיותר מוקדם בשלב התכנון. אך איך הם יוכלו לסייע? הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

מה רוצים בכלל לשפץ?

מעצב פנים לשיפוץ דירה הוא קודם כל איש מקצוע שיכול לסייע בקבלת ההחלטה מה בדיוק רוצים לשפץ. בדרך כלל כשנכנסים לפרויקט שיפוץ יש התלבטות גדולה, כי הרי לא עושים שיפוץ כל יום וההתלבטות היא אם כבר שוברים ומשנים אולי כדאי לעשות יותר. מעצב הפנים רואה את התמונה הגדולה ואת מה ניתן לשנות ולשפר ויכול לסייע בקבלת ההחלטה עד כמה רחוק להגיע עם השיפוץ.

בחירת הגדלים הנכונים

שיפוץ כולל שבירת קירות, בניית קירות חדשים, ויצירת שינויים רבים. תכנון חללים קטנים כמו מטבחים מצריך מעצב פנים מקצועי, מעצב שיודע איפה האלמנטים השונים אמורים להיות ממוקמים וכמה מקום צריך בשביל כל אחד מהם כמו גם מהם המרחקים ביניהם. בסופו של דבר הוא יתרום לקבלת ההחלטות לפני ובמהלך השיפוץ, באיזה גודל כל חלל יהיה וגם איך הוא ישופץ. הוא יעבוד עם תוכנית אדריכלית שקיימת וייתן עצות איך לעשות את הדברים בצורה הנכונה ביותר. מעצב פנים דואג לאינטרסים שלכם ושלכם בלבד, שלא כמו אנשי מקצוע אחרים שעשויים לנתב לפעמים את השיפוץ כך שהוא יהיה הכי רווחי בשבילם.

החלטה על מיקומים

שיפוץ דירה או מבנה כוללת לא מעט החלטות על מיקומים. כך לדוגמא צריך להחליט איפה ייצא צינור המים באמבטיה ובכיור, אילו נקודות חשמל יהיו וכדומה. בשביל שזה יקרה צריך להחליט מראש איזה רהיטים אנחנו רוצים, באיזה גודל ובאיזו צורה וכמובן, איפה הם יהיו ממוקמים. בשביל זה צריך ייעוץ של מעצב פנים שיסייע להבין את התמונה הגדולה. מעצב שיגיד לנו מהן האפשרויות שלנו ואיך אפשר ליישם אותן בדרך הטובה ביותר.

לסיכום

עיצוב חללים קטנים כמו גם עיצוב פנים בעת שיפוץ דירה הוא קריטי. יש דברים במהלך השיפוץ שאי אפשר לחזור מהם אחורה וצריך ליווי עיצובי כבר משלב תכנון השיפוץ, בכדי שהוא יהיה בדיוק כמו שרוצים יהיה הגשמת חלום.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד