לעומת משרד שתוכנן בצורה גרועה ויכול להוריד את המורל ומצב הרוח, משרד מעוצב היטב מעורר תקווה וחדשנות. כאשר אדריכלי פנים מתעמקים בעיצוב חלל המשרדים החדש, המטרה שלהם היא לחלוק את מחשבותיהם על מושגי האדריכלות המשרדית, שיוכלו להשפיע באופן החיובי ביותר על העובדים.
אמונה זו גורסת כי המושגים הבאים, באופן מיוחד, יכולים להפוך את המשרד שלכם להרבה יותר מסביר פנים ויעיל:
- ההבנה שעיצוב מקום העבודה משפיע באופן משמעותי על ההתנהגות האנושית.
- התחשבות במיקום המשרד ובאמצעי הנוחות שהמקום מציע.
- יצירת אווירת פנים יצרנית ונוחה.
- יצירת עיצוב שיקל על שיתופי הפעולה בין העובדים.
כאשר משתמשים במושגים אלה בעיצוב המשרד, זה מאפשר למעצב ליצור מקום שבו העובדים ירגישו נוחות, תמיכה ומוטיבציה.
אבל כיצד משתלב בתפישות אלה הנושא של שילוט לעסקים?
יצירת דימוי של מותג מובחן ומוכר, היא המפתח לכל שיווק עסקי ולבידול בינו למתחרים. מרכיב מרכזי בהשגת דימוי זה, הוא השילוט.
שילוט פנימי במשרדים חשוב לא פחות משם החברה ומהלוגו שלה המתנוסס בחוץ. כאשר בוחרים ויוצרים את העיצוב הארגוני, המטרה היא ליצור שילוט שמעביר סטנדרטים חזקים ורושם ראשוני בלתי נשכח. אחרי הכול, השילוט המשרדי מספק פרסום רציף למותג 24/7!
1. מה צריך לשקול בעת תכנון שילוט המשרד?
- מיתוג משרד הוא לא רק הדבקת הלוגו על הקיר. למעשה, מדובר בשימוש אפקטיבי של ערכת הסמלים והצבעים של המותג, תוך שימוש בחומרים, במשטחים ובגימורים המתאימים ביותר ליצירת מרחב עבודה שהוא גם אסתטי וגם אינפורמטיבי.
- השילוט הארגוני אמור לקבל אורחים בברכה, אבל גם ליידע ולהנחות את הלקוחות והצוותים הקיימים והפוטנציאליים.
- מבחינה אסתטית, השילוט המשרדי צריך להיות מתוכנן ומעוצב כהרחבה של המיתוג. השילוט אמור לספק איזון בין המסר לתמונה שרוצים להעביר תוך שימוש יעיל במרחב הפנוי.
- השילוט המשרדי אמור לנצל את כל ההזדמנויות הרלוונטיות שמספקים לו החללים השונים:
* שילוט באזור הקבלה או מדבקות על חלונות, יכולים להיות אפקטיביים ביותר, ממש כמו מרחבי הקירות.
* כיתוב על הרצפה הוא כלי אידיאלי למידע אינפורמטיבי ולהכוונה תוך שילוב מיתוג המסרים של החברה. - שילוט המשרד צריך לקחת בחשבון את ההיבטים השונים של המיתוג כמו: הגופן, הצבעים, העיצוב והסגנון, כדי ליצור בדרך הטובה ביותר את התמונה שהמותג מייצג. תוכלו להשתמש בחומרים השונים כמו:
* שילוט אלומיניום מוברש או פלדה שמציע תמונה מלוטשת ויעילה
* או שילוט אקרילי תוסס ובהיר, אם זה מתאים יותר למותג ולמוצר שלכם - שימוש בשילוט חדרים שנושא את השם הרלוונטי כמו: ׳חדר ישיבות׳ או ׳חדר צוות׳.
2. משרד ממותג – למה הוא כל כך חשוב?
ישנם יתרונות רבים לעיצוב משרד ממותג, אבל הנה החשובים ביותר:
- משרד ממותג יוצר אווירה מקצועית. הרושם הראשוני באמת חשוב, בין אם לעובדים ובין אם ללקוחות פוטנציאליים. שילוט לעסקים ברור ורלוונטי, אשר ממוקם נכון בסביבת העבודה, יוצר רושם שמדובר בעסק מקצועי ומסודר בכל ההיבטים האחרים של פעילותו.
ואם אתם עדיין לא משוכנעים עד כמה שהרושם הראשוני הזה הוא חשוב ויכול להיות חיובי, שימו לב כי שילוט גרוע ומבלבל עלול לגרום לאנשים לפקפק במוצר או בשירות של העסק. אנשים פשוט עשויים להניח שאם העסק לא הצליח לעצב נכון את השילוט הבסיסי שלו, מי יודע אם זה לא מוכיח גם על טיב המוצר והשירותים שלו? - מוטיבציה לצוות העובדים. מותג משרדי איכותי מניע עובדים, ובכך תורם להשפעה חיובית וטובה על היבטים חשובים כמו:
- פרודוקטיביות
- נוכחות בעבודה
- ונאמנות
העובדים מעריכים מרחב נוח ויצירתי שמאפשר להם לעבוד. לכן, חשוב להבין כי מיתוג איכותי ושילוט משרדי יכולים לטפח תחושה של שייכות ושל זהות ארגונית מבחינת קביעת מצב הרוח החיובי בסביבת העבודה.
– מסר עקבי. שילוט משרדי ממותג מבסס את הזהות והתרבות של העסק על ידי הענקת עקביות. שילוט משרדי איכותי מחוץ לבניין עלול לאבד את השפעתו אם הלקוחות לא יראו את אותה איכות ברגע שייכנסו פנימה אל תוך המשרד שלכם. אחרי הכול, אתם רוצים שאנשים יצאו מכם כשהם התרשמו שהחברה שלכם היא איכותית ביותר ושאתם מחויבים לחלוטין לכל ההיבטים של העסק שלכם.