תכנון ועיצוב משרדים וחללים מסחריים

שוק העבודה בישראל הוא מאוד תובעני ועבור הרבה אנשים, המשרד הוא הבית השני. העובד הממוצע נמצא הרבה מאוד שעות במשרד, אפילו יותר מהשעות בהם הוא ער בבית ונמצא עם משפחתו, ולכן יש חשיבות גדולה לנראות ולהרגשה במקום העבודה. כולם יודעים שמשרד נעים הוא משרד אפקטיבי יותר ממשרד בו אנשים באים רק כדי לשבת ולעשות את המוטל עליהם. יש הרבה מאוד דרכים כדי לשפר את המשרד ולתת לעובדים מקום טוב לעבוד בו, ואחת הדרכים הללו היא עיצוב משרדים יוקרתי ומרשים שמשדרג את החלל ונותן לאנשים חשק לעבוד וליצור. כאשר מבצעים עיצוב משרדים צריך לוודא שתוכנית מתאימה לחזון ולערכים של החברה. אם מדובר בחברה לצעצועים, אי אפשר שהעיצוב של המשרד יהיה אפור וקודר. ומנגד, משרד עורכי דין לא יכול להיות צבעוני וחגיגי מדי. לכן, צריך לבחור מעצב מקצועי אשר מבין את העבודה ויודע להתאים את העיצוב למשרד.

עבודת העיצוב צריכה לכלול מחשבה רבה ורמת ביצוע מושלמת על מנת למקסם את היופי והפונקציונאליות של המשרד. משרד יפה ומרשים יכול להרשים לקוחות בטווח המיידי וגם לתת לעובדים את ההוכחה שחושבים ולא חוסכים עליהם. עובדים שאוהבים את מקום העבודה שלהם ומגיעים אליו בכיף ובחדווה, הם גם עובדים טובים יותר וגם פרודוקטיביים יותר מנקודת המבט של בעל העסק. אדם שנמצא באותו מקום כל כך הרבה זמן, חייב ליהנות מקרקע פוריה לעבודה ולהיות במקום שנעים לו בעין, ולא במקום בו קשה להתרכז בעשייה.

הגדלת הכנסות

יש הרבה מאוד סוגים של משרדים והעבודה היא מאוד מגוונת. עיצוב משרדים קטנים הוא מיוחד, שכן צריך לעבוד על ניצול מקסימלי של מקום. מנגד, עיצוב משרדים open space הוא גם כן שונה, שכן יש דגש גדול יותר על מרחבים שנותנים תחושה של חופש. כל הנושא של תכנון משרדים חייב להיעשות בדקדוק ובשיתוף פעולה עם הלקוח, שכן רק כך ניתן להגיע לתוצאה האידיאלית שתכלול את כל האלמנטים הסטנדרטים מצד אחד, ואת התוספות הייחודיות מצד שני.

כל הנושא של עיצוב מסחרי לא נוגע רק למשרדים, אלא גם לחנויות וחללים מסחריים. פתיחה של עסק דורשת הרבה מאוד הכנות וחשיבה על הפרטים הכי קטנים. לכל דבר יש משמעות, לצוות, למוצר, לשירות וכמובן שלעיצוב של החנות. כל חלל מסחרי חייב לעבור תהליך של תכנון אדריכלי מסחרי על ידי איש מקצוע מתאים מכיוון שמחקרים מראים שעיצוב נכון מגדיל מכירות. כל דבר בעיצוב החנות אמור לגרום ללקוח לרצות ולקנות, וככל שהעיצוב יהיה נכון יותר, הוא ימצא יותר דברים שימשכו אותו לקנייה.

עיצוב מסחרי צריך לכלול הרבה מאוד אלמנטים שקשורים לזרימה נכונה בחנות, ריהוט מתאים, צבעוניות ופונקציונאליות עבור הלקוח. דוגמאות יכולות להיות הצבה של פריטים עונתיים בפרונט, או של פריטים נמכרים ומצליחים במדפים בולטים. המטרה של מעצב חללים מסחריים היא לגרום לעליית ההכנסות בדרך שהיא יחסית פאסיבית, מבלי שיעמוד שם מוכר וירצה "לדחוף" ללקוח מוצרים.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד