משרד אדריכלים ועיצוב פנים לתכנון ועיצוב הוליסטי

תחום עיצוב הפנים השתנה רבות בשנים האחרונות עם כניסה של כמה עקרונות חדשים שמוליכים כיום את מירב המעצבים והאדריכלים. ראשית, יש דגש גדול על בנייה ירוקה וחסכונית אשר תעזור לחסוך ולשמר אנרגיה. שנית, תכנון אדריכלי כולל כיום שימוש בהרבה חומרים שהם בריאים ואיכותיים יותר למען בריאות הדיירים ושמירה על איכות הסביבה. כך למשל, עבר השימוש באסבסט מן העולם, ויש שימוש נרחב בחומרים שהם עמידים ובריאים יותר. בנוסף, עיצוב הפנים המודרני הוא כזה ששם דגש על חיסכון במקום וניצול מקסימלי של החלל, תוך כדי שילוב בין יופי לפונקציונאליות, כדי לתת למקום את המענה האידיאלי.

התהליך שעובר מבנה חדש מתחיל כמובן אצל משרד אדריכלות שצריך להגות את הקונספט של המבנה, לתכנן את הבנייה בהתאם לרצונות הלקוח ולתוואי השטח, ולהעניק פתרונות ייחודיים בתחום הבנייה. משרד אדריכלים טוב הוא גם כזה שמטפל בכל הנושא הלוגיסטי והבירוקרטי מול הרשויות בנושאים של הגדרת המבנה, השגת אישורים, בדק בית, וטופס 4 וכדומה. המשרד מבצע תכנון חללים ומתחשב גם בנושא התאורה הטבעית, האוורור ועוד הרבה מאוד אלמנטים שיעזרו למעצבי הפנים לעשות את העבודה שלהם בשלב הבא.

לאחר בניית המבנה, נכנסים לפעולה מעצבי פנים שצריכים לקחת את הדף הלבן שמוצב לפניהם ולהפוך אותו למשהו יפה וצבעוני, בהתאם לבקשות הלקוח. גם עיצוב פנים מתחשב רבות כיום בנושא הירוק ושימור איכות הסביבה, אך בעיקר בנושא של חיסכון וניצול מקסימלי של מקום. הבנייה כיום היא מאוד חסכונית והבתים החדשים הם לרוב מוגבלים במקום. לכן, עיצוב בתים צריך להתחשב מאוד בנושא הפונקציונאליות, הדייקנות, ולשלב את האלמנט של הנוי "על הדרך".

זרימה וחיים

עבודתו של מעצב הפנים היא אינה פשוטה כלל, ויש הרבה מאוד פרמטרים שנלקחים בחשבון. ראשית, חשוב להיות ב"אותו ראש" כמו הלקוח, כדי לקחת את כל הטון העיצובי לאותו מקום. מעצב פנים צריך להתחשב גם בלוחות זמנים ובתקציבים, לבטח אם מדובר בחנויות או משרדים, ואסור לו לגרום לעיכובים שיגרמו לעוגמת נפש גדולה ללקוח. יש המון סגנונות עיצוב והעדיפות היא לעבוד עם מעצב שמתמחה בתחום ספציפי, אותו אתם אוהבים, או לפחות בתחומים דומים אשר יוכלו להתחבר יחדיו למשהו חדשני ושונה.

מעצבי פנים רבים מתחברים מאוד לעיצוב הפנים ההוליסטי, הכולל גם שימוש ביסודות אומנות הפנג שוואי. מדובר בתחום אשר נועד להביא לזרימה וחיים על פי תורה של מערכת יחסים בינינו לבין סביבתנו. כך למשל, בחדר השינה צריכה המיטה להיות בזווית מיוחדת מול המיטה, ואין להשתמש באלכסונים יתר על המידה, כדי לא ליצור "חסימה". אנשים רבים מתחברים לעניין ורוצים עיצוב פנים הוליסטי ומעניין שיגרום לחדר שלהם להיראות חדשני ובעיקר עם אנגריות טובות. עיצוב הפנים ההוליסטי מתאים גם לסלון, למטבח ולגינה, והחיבור הזה יכול להשפיע רבות על ההרגשה, אם יש אמונה בנושא. החדשנות הזו משפיעה רבות הן על עבודת עיצוב הפנים והן על תחום האדריכלות.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד