מהו סגנון מודרני וכיצד יוצרים אותו?

בונים? משפצים? מחדשים את סביבת המגורים או המשרד? זה הזמן לדעת הכול על הסגנון המודרני לעיצוב בתים ומשרדים

עיצוב פנים מודרני – קווים לדמותו

מבין כל סגנונות עיצוב הפנים המוצעים לכם כיום, בולט מעל כולם הסגנון המודרני המותאם כמו כפפה ליד לסביבת המגורים המודרנית. ו/או סביבת העבודה המשרדית המודרנית. בסגנון עיצובי זה מושם דגש על מספר עקרונות עיצוב מרכזיים וביניהם: עיצוב פנים ידידותי לסביבה, פתרונות חיפוי יוקרתיים, שילב של מערכות ריהוט מודרניות והקפדה יתרה על משחקי צבע, אור וצל בחלל המגורים או המשרד.

עיצוב פנים מודרני ויוקרתי – כיצד יוצרים אותו?

כאשר מדברים על עיצוב פנים מודרני יוקרתי מדברים למעשה על חלל פנים בו מושם דגש לכל פרט ופרט וכל זאת תוך יצירת הקשר עיצובי בין חללי הבית/משרד השונים. הסגנון המודרני מתאפיין בין היתר במראה אסתטי וקו עיצוב נקי, כאשר חלק מהחומרים המשמשים לצרכי העיצוב הם חומרים "ירוקים וידידותיים לסביבה". מאפיין נוסף של הסגנון העיצוב המודרני בא לידי ביטוי בבחירת חומרי הגלם לצרכי חיפוי קירות ומשטחים, כאשר בין חומרי הגלם הנפוצים ביותר נכללים: לוחות עץ, לוחות זכוכית, אריחי פסיפס, בריקים וטפטים דקורטיביים המתכתבים עם הסגנון המודרני. בשנים האחרונות, נעשה שימוש גם בלוחות חיפוי תלת מימדים המעניקים מראה ייחודי לקירות הפנים.

אלמנטים נוספים המאפיינים את הסגנון המודרני

נישות גבס מעוצבות, דלתות פנים יוקרתיות, ידיות בעיצוב ייחודי לארונות המטבח, מדפים צורניים תלויים ופתרונות אחסון חכמים, כל אלו ועוד נמנים על האלמנטים הדקורטיביים המאפיינים את הסגנון המודרני ויכולים לשדרג כל סביבת מגורים או סביבת עבודה משרדית. בנוסף, קיימת חשיבות רבה לבחירת מערכות ריהוט כמו למשל: פינות אוכל, כיסאות לפינות אוכל, שולחנות, ספות המגיעים עם עיצוב ייחודי המתכתב עם האווירה העיצובית המודרנית ועם צרכי המגורים או העבודה. כיום, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של פריטי ריהוט בעיצוב מודרני ויוקרתי המעניקים ערך מוסף לסגנון העיצובי המודרני.

אור, צל וצבע

אדריכלות מודרנית מקדישה תשומת לב רבה למשחקי אור וצל, כאשר ניצול מיטבי של מקורות אנרגיה טבעיים מהווה חלק בלתי נפרד מהתכנון האדריכלי. על אותו עקרון, ניתן ליצור משחקי אור וצל ומשחקי צבע בחלל הפנים ולייחד את הסגנון העיצובי שלכם באמצעות שילוב נכון ומדויק של גוונים וזאת לצד משחקי אור וצל אותם ניתן להשיג באמצעות גופי תאורה ותכנון מקדים של ניצול מקורות התאורה הטבעיים. הגוונים הנפוצים ביותר בסגנון המודרני הם צבעים בהירים בשילוב משחקי צבע של גוונים כהים יותר, כאשר הגוון הדומיננטי הוא תמיד הגוון הבהיר. משחקי צבע, אור וצל, מייצרים עניין חזותי ויכולים לשדרג את סביבת המגורים/משרד באופן משמעותי.

לצד כל אלו, קיימת חשיבות רבה לשילוב מערכות בית חכמות באמצעותן ניתן ליהנות מסביבת מגורים/עבודה חכמה יותר, פונקציונאליות יותר ונוחה הרבה יותר.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד