כיצד לבצע עיצוב פנים בצורה הנכונה ביותר

מעוניינים לחדש ולשדרג את עיצוב חלל הפנים של הבית או המשרד? בשורות הבאות תוכלו למצוא את "עשרת הדיברות" לעיצוב פנים – המדריך המעשי לעיצוב פנים בצורה הנכונה ביותר:

סוג החלל אותו אתם רוצים לעצב

בכל משרד עיצוב פנים העוסק ומתמחה במתן שירותי עיצוב פנים תוכלו למצוא התמחויות מקצועיות שונות המותאמות לסוג החלל אותו אתם מעוניינים לעצב. חשוב לציין שחלק מהמשרדים המובילים בענף, מתמחים בהליכי עיצוב פנים דירות, הליכי עיצוב פנים בתים פרטיים והליכי עיצוב פנים משרדים וכדומה. לפיכך, בחירת זהותו של משרד לעיצוב פנים כזה או אחר, חייבת להיעשות בהתאם להתמחותו המקצועית על פי סוג החלל אותו אתם מעוניינים לעצב.

פונקציונאליות

כל הליך עיצוב פנים מודרני, בין אם מדובר בהליכי עיצוב משרדים ובין אם מדובר בהליכי עיצוב לדירות או בתים, חייב להיות מיושם בהתאם לצרכי השימוש בחלל.

הדמיה בתלת מימד

כיום, כל משרד עיצוב פנים מוביל בתחומו, מאפשר לכם ליהנות מהדמיות בתלת מימד הממחישות בצורה הטובה והמדויקת ביותר את הרעיונות העיצוביים השונים אותם הוא מתכוון להחיל בשטח החלל העומד לרשותכם.

בחירת חומרי הגלם

קיימת חשיבות רבה לבחירת חומרי הגלם בהם ייעשה שימוש לאורך עבודות העיצוב השונות, כאשר ההמלצה הגורפת היא לעשות שימוש בחומרי גלם איכותיים ברמה הגבוהה ביותר.

ניצול מיטבי של אנרגיה זמינה

עיצוב פנים מודרני הינו הליך עבודה במסגרתו מושם דגש עיקרי על מקורות אנרגיה זמינה לצרכי הארת החלל וכדומה.

קשר רעיוני בין חלקי החלל

על אף שעיצוב החללים השונים נועד לשימושים שונים: מיטות, חדר שינה, סלון אירוח מרכזי, מטבח, חדרי רחצה וכדומה במקרים של עיצוב בתים או דירות ו /או חדר ישיבות, מבואת כניסה ועמדות עבודה בתהליכי עיצוב משרדים, חשוב להקפיד על קשר עיצובי רעיוני בין חלקי החלל השונים.

תאורה מלאכותית

לצד השימוש במקורות אנרגיה זמינה ליצירת מקורות תאורה טבעיים, חשוב לבחון את כל האפשרויות העומדות לרשותכם ליצירת מקורות תאורה מלאכותית.

פינוי תכולה מיותרת

לפני שאתם מתחילים בהליכי עיצוב משרד/עיצוב בית או דירה, אנו ממליצים לכם להקדיש זמן ואנרגיה למטרת פינוי כל התכולה הישנה והמיותרת אשר איננה נחוצה לכם בסביבת העבודה או המגורים. פעולה פשוטה זו תאפשר לכם לארגן מחדש את סביבת המגורים/עבודה לאחר השלמת הליכי עיצוב הפנים וליהנות ממגוון רחב של פתרונות אחסון מתקדמים בהם תאחסנו רק את מה שאתם באמת צריכים…

תקרה מדורגת

על מנת להעניק עומק ומימד עיצובי נוסף לכל חלל אותו אתם מעצבים, אנו ממליצים לכם לעשות שימוש בתקרה מדורגת המהווה פתרון אידיאלי גם לאילו מביניכם העתידים לעשות שימוש במערכת מיזוג מרכזית בסביבת המגורים/עבודה.

שימוש בחומרי גלם שונים

עיצוב פנים בכל סביבת המגורים/עבודה, הינו הליך המאפשר לכם לעשות שימוש בהיצע מגוון של חומרי גלם שונים, לרבות, זכוכית, עץ, אלומיניום וכדומה. כאשר אתם מרהטים ומאבזרים את סביבת המגורים/עבודה במסגרת הליכי עיצוב פנים, הקפידו לעשות שימוש בחומרי גלם שונים ומגוונים ובכך להעשיר את סביבת המגורים/עבודה ולהעניק לה מימד עיצובי נוסף.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד