טיפים לשימוש נכון בתאורה לתהליך עיצוב פנים

עיצוב פנים הינו תהליך מקצועי המיושם כיום בין היתר באמצעות משרד אדריכלים ועיצוב פנים המתמחה במתן פתרונות תכנון אדריכלי ועיצוב חללי פנים, כאשר אחד מהנושאים המרכזיים ביותר בכל מסגרת תכנון אדריכלי ותהליך של עיצוב פנים, הינו נושא התאורה והארת החלל באמצעות מקורות תאורה טבעיים ומלאכותיים כאחד. בשורות הבאות נציג בפניכם מספר טיפים מעשיים לשימוש נכון במקורות תאורה שונים במסגרת הליכי עיצוב פנים החלל של ביתכם, דירתכם או משרדכם.

שימוש נכון בתאורה – כיצד?

שימוש נכון ומושכל בתאורה הוא למעשה השילוב בין מקורות תאורה טבעיים לבין מקורות תאורה מלאכותיים, כאשר השילוב בין השניים מתאפשר באמצעות ניצול מיטבי של מקורות התאורה הטבעיים לאורך שעות היום וזאת במסגרת אדריכלות ירוקה במסגרתה מושם דגש על שימוש וניצול של משאבי אנרגיה הזמינים לנו. במקרים מסוימים, אומנם קיים קושי בהחדרת אור טבעי לתוך חלל המגורים או העבודה, אך תכנון קפדני ומקצועי יאפשר לכם למטב ככל הניתן את השימוש במקורות תאורה טבעיים וזמינים לכם, גם כאשר הדבר מחייב שינוי תוכניות תב"ע במסגרת הגשת בקשות לשינוי אי-אילו פריטים אדריכליים בתוך המבנה.

כיצד לשלב בין השניים: תאורה טבעית ותאורה מלאכותית בצורה האידיאלית ביותר?

• על מנת לעשות שימוש נכון במקורות תאורה טבעיים, מומלץ להגדיל את פתחי כניסת האור לתוך שטח המבנה, במקרים מסוימים ניתן לעשות זאת באמצעות הוספה ו/או הגדלה של חלון/אשנב, ובמקרים מסוימים ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש בקירות מסך מזכוכית במידה והדבר מתאפשר.
• בחללי פנים גדולים, מומלץ להתקין חלון מרכזי גדול ומרווח ולהתקין בו תריס חשמלי המאפשר לכם לשלוט בכמות האור הטבעי החודר אל תוך החלל.
• מומלץ לרווח ולהגדיל חלונות המצויים בחדרי הרחצה והמטבח וזאת על מנת לאפשר חדירה של יותר אור טבעי.
• שימוש באמצעי תאורה מלאכותיים שונים ורבים ככל הניתן – כיום, תוכלו למצוא היצע הולך וגדל של אמצעי מאווררי תקרה הכוללים נברשות מעוצבות אותן ניתן להתקין בכל חדר מגורים בשטח הבית /או בחלל המשרד, ספוטים דקורטיביים אותם ניתן לשלב כאמצעי תאורה נוסף בחללים מסוימים (בעיקר בחללים קטנים יחסית בהם התאורה הטבעית לא מספקת), גופי תאורה עומדים או תלויים המוצעים לכם בכל בית עסק המתמחה בשיווק גופי עיצוב תאורה ואפילו מערכות תאורה סולאריות אותן ניתן להתקין בגג המבנה ומשם לספק כוח אנרגטי טבעי ומתחדש לגופי תאורה שונים הפזורים בחלל המגורים.

שימוש נכון בתאורה במסגרת הליכי עיצוב פנים בהתאמה אישית

כאשר בוחרים גופי תאורה או אמצעי תאורה מלאכותיים, חשוב לקחת בחשבון את האווירה העיצובית אותה תרצו לייצר בחלל אותו אתם מעצבים, כיום, קיים היצע הול וגדל של גופי תאורה המאפשרים לכם לכוון את עוצמת התאורה המספקת בהתאם לאווירה הדינמית אותה תרצו להשיג בכל רגע נתון.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד