חדרי שינה – כיצד מתכננים ומעצבים חדרי שינה בצורה הוליסטית

לא פעם אנחנו נכנסים לבתים של אנשים, ומגלים שאכן מדובר בבתים יפים, מרשימים, מעוצבים מאוד יפה, אך אין זרימה עיצובית בין החדרים השונים. כל חדר מעוצב בצורה שונה לגמרי, כאילו מדובר במספר מבנים שונים שחברו להם ביחד.

במהלך השנים התפתחו גישות שונות בתחום האדריכלות ועיצוב פנים, אשר מטרתן להביא לידי כך שהאדריכלים והמעצבים יעצבו את הבית באופן כזה שיהיה קשר בין החדרים השונים. אפילו אם מדובר בחדרים שאי אפשר למצוא ביניהם קשר אמיתי מבחינת אופי השימוש שעושים בהם. כלומר אומנם לכל חדר יש תפקיד משלו ומשמעות אחרת, אך בסופו של דבר הרעיון הוא לייצר סגנון עיצוב שמחבר בין כולם והופך אותם ליחידה אחת.

בתהליך עיצוב בתים בסגנון הוליסטי מתייחסים לכל החללים בבית, בדגש על חדריו השונים כיחידה אחת, ולכן גם העיצוב של כל חדר צריך להתקשר לחדרים אחרים. זה יכול לידי ביטוי בצורות שונות, כפי שנוכל לראות מיד, אך התוצאה הסופית היא, שכל מי שנכנס לבית יוכל לראות שמדובר בעיצוב מתמשך, עיצוב שמתקשר עם עצמו.

למשל, חדרי שינה של הורים וילדים, אומנם אמורים להיות שונים, בין אם זה בגלל פערי הגילאים, בין זה בגלל אופי השימוש שכל אחד מהם עושה בחדר, הריהוט והחפצים שנמצאים בכל אחד מהחדרים, ועדיין אפשר לעצב אותם בצורה כזה שיהיה קשר מסוים. החל משימוש בצבעים דומים, המשך בשימוש בפריטים דומים ועד לרמה כזו שהריהוט יהיה בעל אותו משמעות, יהיה דומה במובנים מסוימים.

לפני שנסביר מדוע חשוב לעצב חדרי שינה וחדרים אחרים באופן כזה שמחבר ביניהם, צריך לומר שתהליך התכנון של עיצוב כזה הוא לא פשוט, הוא הרבה יותר מורכב מלקחת כל חדר ולעצב אותו בצורה שונה. לכן צריך להיעזר במשרד שמתמחה בכך. הוא ילמד את הצרכים של בני המשפחה, את התנאים שעומדים לרשותו במבנה, ובהתאם לכך הוא יציע תוכנית עיצוב מותאמת.

מדוע חשוב ונכון לעצב את המבנה בצורה הוליסטית

יש מי שייקח את זה למקום של אנרגיה וזרימה, לייצר תחושה טובה ונקייה בבית. חלק מהעקרונות של העיצוב ההוליסטי גם מתבססים על עקרונות הפנג שווי ולא מעט מעצבים משתמשים בהם בתוכניות העיצוב שלהם.

אך גם בלי זה, הרי שעיצוב שיוצר את הבית כיחידה אחת הוא הרבה יותר מסודר, הרבה יותר ברור ונכון. במקום לפרק את הבית לחלקים, ולהתעסק בכל חלק בנפרד, כאן אנחנו יוצרים מהבית יחידה אחת שכולה מעוצבת בסגנון דומה, בהתאם לשינויים הנדרשים על פי סוג החדר ואופי השימוש בו.

זה יוצר עבורנו עיצוב הרבה יותר מסודר, הרבה יותר נקי, וכן מי שנכנס אל תוך הבית, כולל אל חדרי שינה, יכול לראות את הקשר בין החדרים השונים למבנה, יכול להבין שמדובר במבנה אחד ולא במספר חדרים שבמקרה נמצאים תחת מבנה אחד.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד