איך תבחרו משרד אדריכלים

אדריכלות היא מקצוע שקיים כבר המון שנים. בעבר היא היתה נחשבת לדרגת האומנות הגבוהה ביותר, וכיום היא נמצאת בין אומנות להנדסת בניין ועוסקת בעיצוב ותכנון של מבנים וחללים כשהיא נעה במנעד רחב בין תכנון פרטי בניין ועד לתוכנית מתאר ארצית. אדריכלות היום יכולה להיות עיצוב פנים עד רמת הריהוט ויכולה להיות אדריכלות בתים פרטיים, תכנון של עריכם שלמות, בנייה ירוקה וכל מה שביניהם. כשעומדים בפני תכנון של בית, שכונה, מבנה או כל דבר אחר, צריך למצוא משרד אדריכלים מקצועי עם רזומה עשיר ועם יכולת לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. הנה כמה פרמטרים לבחירת משרד כזה.

תתחילו ממחקר ברשת

היום אפשר לדעת הכל על אדריכל כמו על כל איש מקצוע אחר או משרד אחר דרך הרשת. נכון, אתם צריכים ללמוד לסנן מידע ולהוציא את זה הנכון יותר, צריכים לדעת איפה לחפש ואיך לדעת על משרד אדריכלים כזה או אחר, אבל הרשת היא מקום טוב להתחיל ממנו. מחפשים משרד אדריכלים באשקלון שעוסק בתכנון בתים פרטיים, משרדים וחללים מסחריים ואתם רוצים לבחון אותו? תתחילו עם בדיקה בגוגל.

בדקו את הניסיון של האדריכל

בין אם זו אדריכלות פנים או חוץ, עם ניסיון אי אפשר להתווכח. בבואכם למצוא משרד אדריכלים אתם צריכים לבחון את הניסיון שלו, הן בתחום בכלל והן בפרויקטים שדומים לפרויקט שאתם רוצים להקים. ניסיון הוא הכול, הוא היכולת לדעת מה לא לעשות ומה כן לעשות, היכולת לבחון את הדברים בצורה נכונה ולעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.

תיק עבודות

עוד פרמטר שחייב להתקיים בדרך לבחירת משרד אדריכלים לביצוע הפרויקט הוא בחינה שת תיק העבודות שלו. איך אפשר לראות את יכולות המשרד? פשוט מאוד, להפעיל את הרגליים ולהתחיל לבחון פרויקטים שכבר הסתיימו. אין כמו לראות את הדבר האמיתי ואין בחון את הדברים בצורה ישירה.

הדמיה אדריכלית

רוצים לדעת איך הפרויקט ייראה בסיומו? זה אפשרי עם הדמיה אדריכלית מקצועית. הדמיה אדריכלית היא סרטון שמציג לכם בצורה ויזואלית את הפרויקט, איך הוא ייראה כחלק מהסביבה שלו והדמיה כזו היא בתלת מימד. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לראות את הדברים עוד לפני שהם קיימים, מאפשרת להתרשם ולהחליט עם מי יהיה הכי נכון לעבוד. הדמיה אדריכלית היא משהו שכל משרד אדריכלים מציע לטובת תהליך עיצוב בתים פרטיים, משרדים ודירות ואתם יכולים ליהנות ממידע רב בשלב מוקדם.

הכי חשוב, המלצות!

כמו בכל דבר אחר, אין כמו המלצות בשביל לדעת מאנשים איך זה לעבוד עם משרד מסוים, איך התקשורת עם האדריכל והאם התקשורת איתו טובה. נכון שבפגישה הראשונה אפשר להרגיש את זה אבל להגיע מראש עם המלצות זה הדבר הנכון.
אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר ומשרד מקצועי ועם ניסיון אכן יספק לכם את הטוב ביותר.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד