אדריכלים ממליצים: עיצובים חדשניים לבתים פרטיים

עם התקדמות והשתכללות שיטות הבנייה ועלייה במודעות לחשיבותה של בנייה ירוקה, החלה תנועה מסיבית של מעבר לבנייה אקולוגית, ירוקה וחסכונית יותר. בנייה כזו מאופיינת בשלל צעדים שמטרתם לחסוך ככל האפשר בהוצאות השוטפות של תחזוקת הבית ולהוריד את טביעת הרגל האקולוגית של תהליך הבנייה למינימום.

קווים מנחים לעקרונות הבתים הפרטיים

בכל הנוגע לעיצוב בתים ואף תכנון אדריכלי לפי עקרונות בנייה ירוקה, יש כמה טיפים שניתן ליישם עוד בשלב התכנון עצמו. תכנון בתים לפי עקרונות אלו יהיה אמנם יקר מעט יותר מתכנון רגיל, אך בטווח הארוך יהיה משתלם ויחסוך לכם בהוצאות על הבית:

1. בחירת המגרש ותכנון – בעת בחירת המבנה יש להתחשב בכיווני הרוח ומסלול השמש. השאיפה היא לנצל את השמש ואת תנאי מזג האוויר הן בתחום המיזוג והן בתחום התאורה. חללים בעלי פתחים וחלונות גדולים יאפשרו כניסה של אור טבעי ויפחיתו את הצורך בתאורה מלאכותית במהלך היום. בנוסף, בית שנבנה עם התחשבות בכיווני הרוח יכול להיות כזה שיצרוך הרבה פחות חשמל על מיזוג בקיץ.

2. אנרגיה סולרית – התקנה של פאנלים סולאריים על הגג מאפשרת ייצור חשמל עצמאי שיכול לחסוך באופן משמעותי בהוצאות החשמל למשק הבית. בארצנו המשופעת בשמש ברוב ימות השנה חבל לא לנצל מקור אנרגיה נהדר וזמין כזה וליישם את העקרונות הרבים הקשורים הן לבנייה ירוקה והן לניצול המשאבים הטבעיים שבסביבתנו.

3. שימוש במים אפורים – אמנם התקינה בעניין זה עדיין לא מוכנה, אבל בשעת העיסוק בעיצוב פנים ובמסגרת עיצוב בתים פרטיים מומלץ לתכנן את מערכת האינסטלציה כך שתאפשר הפרדה בין מערכות מים נפרדות. בצורה כזו, כאשר התקינה תפורסם תוכלו ליישם אותה בבית החדש שלכם.

4. שימוש בחומרים מבודדים באיכות גבוהה – בידוד נכון של המבנה יכול להוביל לחיסכון עצום בהוצאות על קירור הבית בקיץ ועל חימומו בחורף. הוספת שכבות בידוד באיכות גבוהה בקירות ובגג יאפשרו לבית להתמודד טוב יותר עם תנאי מזג האוויר ולכם להימנע משימוש באמצעי מיזוג מלאכותיים.
בכל הנוגע לבידוד, כמובן שישנה חשיבות מיוחדת לפתחי הבית. חלונות ודלתות הם מקור עיקרי העשוי לפגוע בבידוד של הבית, ולכן חשוב להתקין כאלה הבנויים בצורה איכותית ויכולים למזער את הפגיעה בבידוד של הבית מפני מזג האוויר.

5. שימוש בחומרים מתוצרת כחול לבן – שינוע של חומרי בנייה ופתרונות שונים של עיצוב פנים ממדינות אחרות עלול לנפח מאוד את עלויות הבנייה. עלויות השינוע, מכסים, המרת מטבע ועוד, כל אלה מייקרים מאוד את התהליך. בכל הנוגע לאפשרות של עיצוב פנים מסחרי, כאשר בדרך כלל ההוצאות על חומרי הבנייה גדולות מהרגיל, הדבר נכון אף יותר.

בסופו של דבר, בבואכם לתכנן בית חדש לפי עקרונות הבנייה הירוקה, חשוב לפנות למשרד אדריכלים המתמחה בתחום ושהעובדים בו הם בעלי הכשרה על פי התקינה לבנייה ירוקה. כך תבטיחו בנייה אקולוגית, איכותית וברת קיימא.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד