אדריכלות ועיצוב פנים זה בפרטים הקטנים

כאשר אנחנו מדמיינים בראשנו את העבודה עם מעצב פנים אז אנחנו רואים את התוצר הסופי, את זה בו כל האלמנטים משתלבים זה בזה, האומנות שזורה בתוך התמונה הגדולה וכל השפה משתלבת לה יחד לכדי הרמוניה חלומית, אך כל זה מתחיל ומסתיים בהקפדה על הדברים הקטנים.

בשורות הבאות ניתן דגש על מספר אלמנטים קטנים שעושים שינויים גדולים בחלל ובמבנה. כמו כן, נזכיר את נושא הבנייה הירוקה ששמנו לנו כעקרון מנחה בכל פרויקט.

מאחלים לכם קריאה נעימה, בנייה ירוקה ועיצוב שלא יותיר אתכם ואת המבקרים אדישים.

אור ואוויר הם סוד הקסם

האלמנטים שנראים לכם קסומים בתוך חלל הבית מקבלים הרבה פעמים את אורם מהטבע, וזה סוד קסם משמעותי בתהליך של תכנון ועיצוב פנים. הקפדה על כיווני אוויר, כניסה של אור השמש והירח הם חלק מהגורמים להפיכת חלל הבית למרשים, יוקרתי ומפנק.

לכן, שימו לב כי מעצב הפנים מקפיד הן על נושא עיצוב הפנים והן על ההיבטים הפונקציונליים שיאירו ויעלו על נס את הפרטים בחלל.

תכנון ועיצוב לא נפרדים הם

אמנם שלב התכנון הוא השלב הראשון בתכנון של בתים פרטים אך חשוב מאוד לזכור כי "הא בהא תליא"! הדברים קשורים ותלויים אחד בשני יותר ממה שנדמה לנו. היכולת לשלב בין אנשי המקצוע השונים או לשכור את שירותיו של משרד שגם מתכנן וגם מבצע ישפרו משמעותית את תוצאות הפרויקט. קו תכנוני וקו עיצובי נשענים זה על זה וכאשר יש תקשורת ישירה בין הפונקציות השונות אז גם התוצאות הן בהתאם.

הסוד האמיתי הוא בפרטים הקטנים

יש נטייה לקבל דברים מסוימים כמובנים מאליהם ולפסוח על המחשבה כיצד ניתן לשפר, לשלב ולייעל תהליכי עיצוב שונים. אז תזכרו שכאשר מתעקשים על הפרטים הקטנים אז התוצאות בסופו של יום הופכות להיות גדולות ומצוינות.

מזגנים לדוגמה, מהווים חלק אינטגרלי מהמבנים ותופסים מקום רב בחלל, אך לרוב אינם מקבלים דגש מיוחד בתהליכי עיצוב פנים. בשנים האחרונות אנחנו עדים להתפתחות מאוד מהירה ומרשימה בהיבט העיצובי וההתאמה לחללים של עולם המיזוג. ניתן לרכוש מזגן מעוצב בצבעים שונים, סוגים שונים, טכנולוגיות שונות וכמובן עיצובים.

בשוק הישראלי אנחנו רואים יותר ויותר דגש על עיצובים מינימליסטיים ככל הניתן עם דגש על צבעים מגוונים.

שימו לב כי נושא העיצוב אינו צריך לבוא על חשבון הפונקציונליות או איכות המזגן.

פרטים קטנים וירוקים

לא ניתן לסיים כתיבה על עיצוב פנים במאה ה-21 מבלי להתעכב על נושא הבנייה הירוקה. בנייה ירוקה ואדריכלות ירוקה, סובבות סביב הצורך למצוא פתרונות טבעיים המסייעים לשמירה על איכות הסביבה ומפחיתות ככל הניתן את הנזק שנגרם בבנייה חדשה. לשם כך נעשה שימוש חוזר בחומרים ודגש על אנרגיה ירוקה. בין הדוגמאות לכך ניתן למצוא את נושא העמדת המבנים בצורה האידיאלית ביותר להכנסת אור טבעי הביתה (מתקשר לסוד הקסם אותו ציינו למעלה), שימוש באנרגיה סולארית ואף בזויוות הצללה שונות לשמירה על טפרטורה יציבה יותר של המבנה.

אדריכלים ומעצבים שנמצאים בפרטים הקטנים

לסיכום, זיכרו כי תוצאות גרנדיוזיות מתבססות על פתרונות קטנים, ניצחונות מינימליסטיים והקפדה על כל פרט ופרט בתהליך.
לכן, ערכו שיחת אפיון צרכים בתחילת התהליך, היווכחו כי אתם משגרים על אותו גל ומקפידים על אותם ערכים.

מאמרים נוספים
שילוב נכון של פרקט בעיצוב הבית

בין כלל האפשרויות וסגנונות העיצוב הנפוצים, נראה כי עיצוב דירות ובתים פרטיים תופס מקום נכבד בעולם העיצוב, כשאנשים רבים מעוניינים להעניק לבית שלהם את המראה הנחשק וליצור את האווירה המתאימה.

קרא עוד
כשהנוף הוא חלק מעיצוב הבית

עיצוב נכון של הבית כולל התאמה מלאה בין המראה הפנימי שלו ובין המראה החיצוני שלו. חצר הבית והגינה הן חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני של הבית, ולמעשה ממשיכות את הקו העיצובי שלו ומשקפות אותו.

קרא עוד
אדריכלים או מעצבי פנים?

רוצים לשפץ את הבית ולא יודעים למי כדאי לפנות – לאדריכל או למעצב פנים? או אולי לשניהם? רבים מתלבטים בשאלה הזו ומתקשים להבין את ההבדל בין שני העיסוקים הללו, ואיזה בעל מקצוע נדרש לאיזו עבודה. ההתלבטות מובנת בהחלט.

קרא עוד